tisdag 21 september 2010

Höstig helg = målarUlrika

Helgen som nyss var bjöd på varierande väder och lockade fram min innesittarlust. Martin tog sig an trädgården och den frodiga gräsmattan, som kanske är en av få fördelar med massiva höstregn. Från en gul och torr ökenmatta förvandlades den snabbt till en mustig mörkgrön heltäckningsmatta. Det innebär såklart mer skötsel...och tydligen har detta höstregn även lockat fram rejäla svampar som plötsligt bara stack upp. Vi båda gillar svamp, men kändes oss lite skeptiska inför att tillaga dem i köket. De fick åka i trädgårdstunnan. Så denna helgen fick Martin ett driv i trädgården, men jag höll mig mer inomhus och fick vara kreativ i mitt pysselrum. Penslar och färger kom fram och ytterligare två rostavlor skapades. Snart har jag målat sju olika rostavlor och börjar närma mig 12. Jag har tillsammans med två vänner skämtat om att vi ska ha en påskvernissage och ställa ut hälften var....fast min konstnärsvän ligger troligen långt efter med sina 12, så det blir nog ingen konstrunda påsken 2011 i Lomma!

Min första gula ros.

En liten, 40x40 cm, kall röd ros.

Två av svampar som trivdes utmärkt i gräsmattan före den klipptes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar