söndag 8 augusti 2010

Min egen sprinter på Öland!

Enligt min sambo var det 9 år sedan han hade spikskor på och tävlade i 100m och 200m. Just i år, 35 år fyllda, fick en gammal friidrottare kalla sig veteran och delta i veterantävlingar. Denna sommaren var det veteran-SM på Öland och Martin kände sig lite sugen att testa. Så tre veckor innan SM köptes spikskor med träningsvärk på köpet, men fick anmält sig sista anmälningsdagen!! När detta var bestämt fixades boende och en minismester fick styras upp. Jag såg med spänning fram emot dessa sommardagar på Öland!! Kanske hade jag fler fjärilar i magen än Martin?

De fina nya spikskorna som fick testa löparbanorna dagen före...

Vandrarhemmet i Mellböda, vår lilla stuga till vänster.

Fredagen 6/8, försök M35 100m

Martin efter målgång, så duktig!!
Med stor spänning följde jag Martin och hans målgång. Tiden blev 12.70 och han kom på sjunde plats totalt. Han missade finalen med 4/100-delar, lite surt, men för att vara första tävlingen på 9 år med spänd förväntan, nervösitet och skaderädsla i bagaget, vet Martin idag vad han går för och vad han kan göra bättre framöver, för det blir nog fler tillfällen. Det ser jag fram emot!
Förutom Martins deltagande, var Rune 85 år på 800 m, bästa upplevelsen, då han slog världsrekord och sprang på 3.20. Han slog två andra gubbar som var 81 år respektive 82 år. Häftigt!

2 kommentarer:

  1. Så roligt ni verkar ha haft!
    Och fint väder, Öland kan man lita på!
    Synd att inte vägen gick förbi Kättilstorp men jag hoppas att vi kan ses snart ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul med veteranSm i friidrott och se Martin springa! Vi hade verkligen underbart väder, endast hemfärdsmorgonen som det var grått och regn, men då skulle vi bara sitta i en bil.
    Vi hade Kättilstorp i tanken, men tänkte även på Martns mormor i Kristianstad och vänner i Höör som fick sitt 2:a barn för 2 veckor sedan, så det fick bli dem istället. Fast det hade ju såklart varit kul att titta förbi er!! Vill ju gärna träffa er igen snaaart!!
    Kram

    SvaraRadera