torsdag 26 augusti 2010

Mormor på besök

Det är inte lätt att få till ett besök av mormor som har många järn i elden. I måndags kom hon i alla fall ut med bussen till Lomma och hängde på verandan hela eftermiddagen. Tur att jag valde att möta upp henne vid bussen, för med sig hade hon underbara blommor. Jag som älskar att få blommor! En härligt rosa Klocksinia och mörklila Gladiolius. Det blev mysiga timmar med lunch och kanelbullefika. Regnet kom inte förrän mormor skulle bege sig hemåt och fick bilskjuts till bussen av sambon. Så nu får vi se när vi ses nästa gång, för på hennes schema är det Oslokryssning, utflykter och Nibblegården. Ett upptaget liv - att vara pensionär...
Mormor i somras

En underbar rosa Klocksinia (vet inte hur det stavas!!)

Gladiolius

3 kommentarer:

  1. Åh gullemormor!
    Påminner mig om att jag fortfarande inte skickat ett kort till henne... suck.
    Ska verkligen ta tag och göra det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hon hade nog gillat ett kort från hennes favorti-Jenni och Andreas!! Hon nämner er ibland för hon tycker ni har sååå söta flickor!!
    Ni verkar ha haft sköna och kul dagar i Malmö, vi träffas snart tycker jag!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blomman du frågar efter stavas gloxsinia
    Hälsningar
    Kjell Carlsson

    SvaraRadera