torsdag 1 juli 2010

30 juni - min födelsedag

Jaha, då var jag ett år äldre och har nått 35. Fyllde år mitt i veckan och tänkte mest att jag skulle förbereda inför kalaset som stundar på lördag för vår familj, men ibland blir det inte alltid som man tänkt sig....
Martin jobbar, så vi hade en mysig frukost ute på verandan. Därefter tänkte jag baka en tårta som vi skulle njuta när Martin kom hem en sväng på eftermidagen.....när jag stod och dekorerade tårtan hördes en knackning på ytterdörren och bakom den befann sig mamma och mormor, surprise! Det var bara att sätta på kaffet, ställa ut tårtan på bordet och öppna fler paket. Trevligt!
På kvällen dök grannarna upp med en jättefin bukett i rosa samt att ett blomsterbud kom med en fin godisskål från min gudson. Under dagen kom det en hel del sms, grattiskort med den vanliga posten och många grattis på FB. Så egot fick sig en rejäl kick!

Den smarriga hemmagjorda tårtan, somrig med massa jordgubbar!


De vackra blommorna som grannarna kom över med!


Så på lördag är det kalas och övriga familjen ska komma ut till Lomma, hoppas vädergudarna är på vår sida! Önskar soligt väder som ger oss möjlighet att få en trevlig kväll ute i trädgården med god mat och ett eller ett par glas vin...

2 kommentarer:

  1. Du glömde nämna den vackra sången också!

    SvaraRadera
  2. Beklagar att inte sången kom med, för den var ju liksom pricken över i:et....grädden å moset!!! ;-D

    SvaraRadera