onsdag 7 juli 2010

Mitt hem - min borg

Titta så fin vår framsida har blivit! Idag sattes sista stenen i vår mur, inte av oss, utan av våra hantverkare. Framsidan fick en helt ny inramning och snart ska häcken försvinna och ersättas av en ny som är betydligt rakare än den befintliga.


En singel bland pelagonierna!

Baksidan, våra nya solsängar som är helt underbara att koppla av på....

Nu har vinbärsbuskarna börjat bära...snart blir de röda bären lite mörkare och de svarta är fler i år, så kanske att jag ska försöka ge mig på att safta i år...

Pionerna
Sommar, sommar, sommar! Det är det när pionerna slår fullt ut i sin rosa prakt. Vi ångrar inte att flytten förra året styrde mot Lomma, riktig vardagslyx varje dag. Ännu bättre att det yttre börjar piffas till och underbart att blommorna ger en färgklick i det gröna. Nu smids det planer för vilken färgpiff som ska få pryda framsidan...

2 kommentarer:

  1. Åh så fina solsängar och så snyggt det blev med muren.
    Jättefina blommor också förresten!
    Jag vill också ligga ute i trädgården och slappa...

    SvaraRadera
  2. Extra härligt att slappa i trädgården när jag kan se Martin klippa häcken mot järnvägen...nice! ;-D

    SvaraRadera