söndag 11 juli 2010

Häckklippning!

Häckklippning, en aktivitet som har upptagit min sambos tid en hel del. Det är en mysig och trevlig tomtgränsavskiljare, men den kräver sitt underhåll! Vår häck nere vid järnvägsspåret har fått växt fritt tills vi blev husets nya ägare och nu vill vi bara kapa ner den till klipp- och underhållsvänlig höjd.

Planket som skiljer av häcken intill grannen.

Det går att skymta järnvägsspåret på andra sidan häcken...

Sambon i full aktivitet!!

Som jag tidigare nämnt var min födelsedag mer än bra. Den innehöll oväntade överraskningar och en av dessa var en present som fullbordade min kaffeservis, som jag samlat på sedan barnsben, Vit Ros - Konglig Dansk. Detta "wild card" var gräddkannan, som min mormor letat efter l ä n g e, eftersom jag har en förmåga att välja ut serviser, glas m.m. som helt plötsligt ska utgå ur sortimentet, typiskt! Ibland kan andra familjemedlemmars nöjen (i detta fall Martins pappa), som att t.ex. gå i antikvitetsbutiker, löna sig. Här är min fina gräddkanna som gjort servisen komlpett!

Gräddkannan i Vit Ros

Min nya isblåa köksmedhjälpare

Inte bara Leila som har en rosa, utan nu har jag också en isblå Kitchen Aid. Den är så fin och den används nästan dagligen i mitt dagliga arbete i köket. "Vi två" = kärlek!

4 kommentarer:

  1. Själv har jag också Kunglig dansk men med blå blommor.
    Men viiilllken fin maskin du fått! Av vem? Och vad gör du i den?

    SvaraRadera
  2. Min fina Kitchen Aid fick jag av pappa, mamma, mormor och Martins pappa. Önskade mig den och fick blandat cash o presentkort. Mycket trevligt att få en rejäl grej på 35-årsdagen. Den kan användas till massor, så jag har bakat lite, vispat grädde och gjort köttbullssmet. Sen kan man köpa till andra grejer så att det kan malas, skivas, hackas...så kanske att alla andra köksmaskiner kan gå hädan.... :-D

    SvaraRadera
  3. Jag fyller 35 nästa år och undrar om inte jag också ska önska mig en sådan!!! Banne mig. Hur snygg som helst och BRA! Men kan man baka bullar, dvs sätta en stor deg eller vad tror du?

    SvaraRadera
  4. Det är en jättebra present att önska sig!! Min bokklubbsväninna bakar bröd i den varje vecka, så stor deg inga problem. Skålen rymmer ca 4,5 l. Go for it, Jenni!!

    SvaraRadera